گستره جغرافیایی، زیرساخت، توجیه اقتصادی، توازن اعتبار و نام و …؛ حلقه های مفقوده قرارداد اسپانسری جدید استقلال

توسط

تیم کیتز – باشگاه استقلال امروز به طور رسمی اسپانسر پشت پیراهن جدید خود را معرفی کرد.

اسپانسر جدید با عنوان “موبایل موسوی آمل” در حالی قرار است از این پس بالای شماره بازیکنان نمایش داده شود که از چند جهت قابل بحث و تامل است. اول اینکه از لحاظ اسم و رسم و ابعاد تجارت به مراتب پایین تر از عناوین شناخته شده قبلی از صنوف اپراتورها و بانک ها است.

دوم اینکه به دلیل قرارگیری در استان مازندران و شهر آمل، از نظر محدوده جغرافیایی ارتباط نزدیکی با استقلال و تهران ندارد و هر چند دربرگیری هواداران استقلال کل کشور را شامل می شود اما قطعا تراکم هواداران هر تیم در شهر محل استقرار باشگاه آن هم پایتخت بسیار بیشتر است.

به جهت توضیح بالا معمولا اسپانسرهایی تمایل به همکاری با باشگاه هایی مثل استقلال و پرسپولیس پیدا می کنند که محدوده فعالیت آنها کل کشور باشد تا بتوانند از ظرفیت تجاری هواداران این دو تیم در سراسر کشور بهره برداری کنند.

نکته مهم در این معامله عدم تناسب وزن اسپانسر با نام و جایگاه باشگاه استقلال است. در چنین قراردادهایی ممکن است از نظر ارزش و اعتبار تفاوتی بین طرفین معامله وجود داشته باشد اما در این مورد به نظر کفه ترازو به شدت به سمت استقلال سنگینی می کند و باشگاه باید جدا از تامین هزینه موقعیت تبلیغاتی، هزینه اشتراک اعتبار و نام خود را نیز از طرف مقابل مطالبه کند.

اخبار منتشر شده مبلغ قرارداد را ۴۰ میلیارد تومان عنوان کرده که به نظر می رسد مورد اسپانسر جدید استقلال بیشتر ناشی از علایق شخصی هواداری باشد، چرا که با توجه به عدم وجود زیرساخت فیزیکی و حتی آنلاین در حد مقبول، چنین قراردادی به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد.

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
14 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

یه موبایل فروشی ۴۰ میلیارد بده به باشگاه؟فقط اسمشه فدراسیون خودش پولو میده

سطح

جدا از اینا، چجوری یه موبایل فروشی تو یه شهر کوچیک میتونه انقد ثروتمند باشه و پشتوانه اقتصادی داشته باشه که هم اسپانسر یکی از بزرگترین تیم های ایران بشه و هم هر روز کلی سلبریتی برن اونجا و گوشی و ایرپاد و تبلت و … بخرن
چجوری این آقای موسوی میتونه هرچقدر آیفون میخواد بیاره تو کشور و با کف قیمت بفروشه و به هیچ جا هم وصل نباشه

نگاه کن شکل اسپانسر زدنو
یه تایپوگرافی درست هم نتونستن بزنن
برداشتن با فونت b titr زدن موبایل موسوی
یکم حرفه ای باشن چیزی کم نمیشه

تبلیغ بعدی هم احتمالا گنگستر شهر آمله.

تیم کیتز حوزه فعالیت کار شما بررسی لباس ها و طرح های تیم های مختلف است
نه کارشناسی و نظردهی اسپانسر یک تیم فوتبال

تیم کیتز امیدوارم این پست رو پاک کنید

چرا به این موضوع که چه الزامی برای استفاده از پرچم جمهوری اسلامی بر سینه یا بعضا سمت راست کیت تیم های لیگ برتر است البته به جز تیم هوادار و ملوان و احتمالا شمس آذر که از این ماتریکس خارج شده اند
واقعا چه دلیلی هست برای این کار
این مهم ترین سوالی که از رسانه شما دارم

این پست رو پاک کنید

شما در حدی نیستید که باشگاه بزرگ استقلال را مورد تمسخر قرار دهید،اگر این پست رو پاک نکنید ،متاسفانه مجبورم با توجه به توهین به باشگاه استقلال گزارش دهم

تمسخر؟ کجای متن تمسخر و توهین داشت؟
این سایت به وقتش موارد مثبت رو درج می‌کنه و به وقتش نکات منفی رو نقد‌. براشونم فرقی نمی‌کنه کدوم تیم باشه، ایرانی یا خارجی، تهرانی یا شهرستانی. من خودم استقلالیم ولی کوچکترین تمسخری ندیدم.

حداقل مینوشیتن amol mosavi mobile قابل هضم تر بود

چیزی برای آدامس پرستو نذاشت:)

نوار بهداشتی به گل چی؟؟؟اسپانسر پرسپولیس بود