الیجنت استادیوم، پروژه ۱.۸ میلیارد دلاری در لاس وگاس

توسط

تیم کیتز – پروژه ساخت استادیوم مدرن الیجنت واقع در شهر لاس وگاس ایالات متحده چندی پیش با افتتاح این ورزشگاه در مدت کمتر از سه سال کامل شد.

حق امتیاز نامگذاری این استادیوم به عنوان محل مسابقات تیم فوتبال آمریکایی لاس وگاس ریدرز به مدت ۳۰ سال به خطوط هوایی ارزان قیمت Allegiant Air واگذار شده است و در طول این مدت با نام “Allegiant Stadium” شناخته خواهد شد.

گنجایش استادیوم تازه تاسیس لاس وگاس ۶۱ هزار نفر برای فوتبال، ۶۵ هزار نفر برای فوتبال آمریکایی و قابل توسعه به ۷۲ هزار نفر در آینده خواهد بود. فرایند احداث این پروژه روز سیزدهم نوامبر ۲۰۱۷ آغاز و طبق برنامه ریزی صورت گرفته ظرف مدت کمتر از سه سال (حدود دو سال و هشت ماه) به بهره برداری رسید.

بودجه ساخت این ورزشگاه رقم شگفت انگیز یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون دلار بود که از این مبلغ ۷۸ میلیون دلار صرف خرید زمین محل احداث، ۱.۳۳ میلیارد دلار برای ساخت و ساز، ۱۲۳ میلیون دلار برای لوازم و تجهیزات، ۲۳۴ میلیون دلار جهت امور طراحی و مهندسی و ۳۱ میلیون دلار برای آب، برق و سایر زیرساخت ها هزینه شد.

از این رقم ۷۵۰ میلیون دلار از طریق بودجه عمومی از محل مالیات ویژه اتاق های هتل های منطقه لاس وگاس و ۱.۱ میلیارد دلار نیز از سوی باشگاه لاس وگاس ریدرز شامل ۶۵۰ میلیون دلار وام بانکی، ۲۰۰ میلیون دلار از برنامه وام به استادیوم های لیگ ملی فوتبال آمریکایی و ۳۰۰ میلیون دلار از محل فروش امتیاز صندلی های ویژه، حق نامگذاری استادیوم و اسپانسرشیپ تامین خواهد شد.

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
7 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جذابه

سلام، تیم کیتز یه بازیکن وقتی بعد بازی یا حین بازی پیراهنش رو با یه بازیکن دیگه عوض میکنه یا میده به هوادار باید بعدش به باشگاه غرامت بده؟؟

تبم کیتز جان باید بده
مسی تو آخرین مصاحبه اش گفته اگه پیراهن رو به کس دیگه ای بدیم، باید حدود ۹۰ یورو به باشگاه بدیم که معمولا تخفیف زیادی هم نداره.

شبکه لاسستا یه مصاحبه اختصاصی با لیونل مسی انجام میده و اونجا ازش در مورد هدیه دادن پیراهن میپرسه و مسی اینطوری جواب میده « نمی دانم؛ هشتاد یا نود یورو هزینه دارد. برای هر بازی یک پیراهن به ما می دهند ولی اگر بخواهیم به کسانی دیگر هدیه بدهیم باید پیراهن را بخریم و به ما تخفیف زیادی هم نمی دهند.» منظورش چی!؟

این در برابر استادیوم وطنی و سایر استادیوم های پیشنهادی ایران واسه جام ملت ها چیز خاصی نیست

در واقع هیچ پخی نیست:|||

🤣👌