ترکیب رنگ لباس تیم ها در فینال جام جهانی

توسط

تیم کیتز – ترکیب لباس تیم های حاضر در مسابقه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشخص شد. بر این اساس آرژانتین با ترکیب آشنای پیراهن راه راه آبی آسمانی و سفید، شورت و جوراب سفید و فرانسه نیز با ترکیب یکدست سرمه ای مشابه آنچه در بازی آخر مرحله گروهی مقابل تونس بر تن داشت به میدان خواهد رفت.

دروازه بان آرژانتین یکدست سبز و دروازه بان فرانسه نیز یکدست زرد می پوشند. داوران مسابقه فینال هم پیراهن قرمز به تن خواهند داشت.

در مسابقه رده بندی هم احتمالا هر دو تیم کرواسی و مراکش همانند تقابل مرحله گروهی با لباس اول خود به میدان خواهند رفت، مگر در تصمیمی متفاوت هر دو تیم از لباس دوم خود استفاده کنند.


(۲۲ آذر ۱۴۰۱) ترکیب رنگ لباس تیم ها در دو دیدار مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص شد که به موجب آن کرواسی با لباس دوم و سه تیم دیگر با لباس اول به میدان خواهد رفت.

آرژانتین برای چندمین بار شورت و جوراب سفید را با پیراهن راه راه آبی آسمانی و سفید خود ست کرده و این از آن جهت است که کرواسی در این مسابقه از لباس دوم خود که عمدتا سرمه ای است استفاده می کند.

لباس آرژانتین برای جام جهانی ۲۰۲۲ را اینجا ببینید

لباس کرواسی برای جام جهانی ۲۰۲۲ را اینجا ببینید

مراکش هم برای اولین بار در این جام ترکیبی از لباس اول و دوم خود را به تن می کند، هر چند با توجه به انتخاب پیراهن قرمز و شورت سبز، لباس اول در این ترکیب غالب است اما جوراب سفید لباس دوم تغییری اجباری به جهت جلوگیری از تداخل رنگ با جوراب قرمز رنگ فرانسه است.

لباس فرانسه برای جام جهانی ۲۰۲۲ را اینجا ببینید

لباس مراکش برای جام جهانی ۲۰۲۲ را اینجا ببینید

داور هر دو مسابقه پیراهن زرد به تن می کند.


(۱۸ آذر ۱۴۰۱) ترکیب رنگ لباس ۸ تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشخص شد که بر این اساس ۷ تیم با لباس اول خود به میدان می روند و پرتغال تنها تیمی است که مقابل مراکش با لباس دوم خود در زمین حاضر خواهد شد.

در زیر جزئیات رنگ پیراهن، شورت و جوراب تیم ها، دروازه بان، داوران، کاور نیمکت نشین ها و لباس توپ جمع کن ها چهار مسابقه مرحله یک چهارم نهایی را می بینید.


(۱۲ آذر ۱۴۰۱) صفحه Wiki_Kits_BR ترکیب رنگ لباس ۱۶ تیم حاضر در مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را اعلام کرد.

بر این اساس ۱۳ تیم حاضر از لباس اول خود استفاده می کنند که در این بین انگلیس و ژاپن شورت جایگزین را برای تفکیک بیشتر با لباس تیم های مقابل(به ترتیب سنگال و کرواسی) به پا می کنند.

سنگال، اسپانیا و احتمالا سوئیس تنها سه تیمی هستند که در این مرحله لباس دوم خود را(به ترتیب مقابل انگلیس، مراکش و پرتغال) به تن خواهند کرد.

(۲۹ آبان ۱۴۰۱) ترکیب رنگ لباس تیم ها در کلیه بازی های مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشخص شد.

فوتی هدلاینز به نقل از صفحه Wiki_Kits_BR ترکیب رنگی لباس تیم ها در ۴۸ بازی مرحله گروهی جام جهانی را اعلام کرد که بر این اساس تیم ملی ایران در مسابقه مقابل انگلیس با ترکیب پیراهن، شورت و جوراب قرمز و در دو بازی بعدی مقابل ولز و آمریکا نیز با پیراهن، شورت و جوراب سفید به میدان خواهد رفت.

تیم ملی ایران در سه دوره قبلی حضور خود در جام جهانی در سال های ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ نیز دقیقا به همین شکل یعنی در دو مسابقه لباس سفید و در یک بازی لباس قرمز به تن داشته که در هر سه مرتبه استفاده ایران از لباس قرمز(مقابل مکزیک، آرژانتین و اسپانیا) با شکست همراه بوده است.

نکته دیگر اینکه تیم ملی در هیچ مسابقه ای ترکیبی از دو لباس خود را بر تن نمی کند، حال اینکه ولز در دو مسابقه(مقابل آمریکا و ایران) ترکیبی از لباس اول و دوم و انگلیس نیز در یک بازی(مقابل آمریکا) از شورت سفید به جای سرمه ای استفاده خواهند کرد.

هلند، سنگال، تونس، بلژیک، کرواسی، کره جنوبی و غنا هفت تیمی هستند که در هر سه بازی مرحله گروهی بدون کوچکترین تغییری لباس اول خود را به تن می کنند و سایر تیم ها یا در کلیات یا در یکی از سه بخش تشکیل دهنده لباس تغییر خواهند داشت.

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تیم کیتز چرا از ترکیب رنگ اصلی استفاده نشده
ابی سفید+ مشکی + سفید vs سورمه ای + سفید + قرمز
برای قابلیت پخش تلویزیونی بهتر؟؟؟
یا دلایل تجاری دیگه ؟؟؟
و اینکه لباس داور به نظر نارنجی میاد اشتباه طراحی شده؟؟