قوانین جدید لباس در سری A

توسط

تیم کیتز – سازمان لیگ سری A ایتالیا الحاقیه های جدید قوانین لباس و تجهیزات این لیگ که از فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ اجرا و از فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ الزامی خواهد شد را منتشر کرد.

مورد اول محدودیت تیم ها برای استفاده از ترکیب راه راه تنها برای یکی از لباس های فصل آنها است. بدین ترتیب تیم هایی مانند یوونتوس، اینتر و میلان در صورت حفظ ترکیب سنتی خود در لباس اول، مجاز به استفاده از طرح راه راه در لباس های دوم، سوم و … نیستند.

مورد دوم با عنوان “قانون مونوکروم” الزام کلیه تیم ها به داشتن حداقل یک لباس سر تا پا یک رنگ در پیراهن، شورت و جوراب است. این قانون احتمالا تاکید بر رنگ غالب دارد و لباس می تواند جزئیات اندکی در رنگ های دیگر داشته باشد.

مورد سوم تاکید بر تضاد ملموس بین لباس اول و دوم دارد، به گونه ای که اگر در لباس اول از رنگ روشن استفاده شده، برای لباس دوم الزاما باید رنگ تیره به کار برده شود.

مورد چهارم مربوط به تیم هایی است که از ترکیب راه راه، شطرنجی یا ترکیب های خاص دیگر برای لباس اول خود استفاده می کنند. این تیم ها از به کارگیری هر یک از رنگ های لباس اول در لباس دوم منع شده اند، مگر از این رنگ ها به درصد کمی در جزئیات استفاده شود.

نکته دیگر در این مورد تاکید بر غالب بودن یک رنگ بر سایر رنک ها در صورت استفاده از سه رنگ برای طراحی لباس است که باید برای مجموعه پیراهن، شورت و جوراب لحلظ شود.

مورد پنجم الزام تیم ها به داشتن حداقل سه لباس دروازه بانی در رنگ های مختلف است تا درصد تداخل رنگی با یاران خودی و تیم حریف را به حداقل برساند.

همچنین قانون ممنوعیت استفاده از رنگ سبز به جهت فیلتر کردن این رنگ برای نمایش تبلیغات و المان های مجازی حین پخش مسابقه کماکان پابرجاست. البته این قانون بازه کدهای رنگی سبزهایی که قابل استفاده نیستند را اعلام نکرده، از این رو لباس سوم میلان در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ جزو موارد ناقض این بند قانونی به شمار می رود.

ممنوعیت استفاده از فونت شماره طلایی، نقره ای و فلورسنت که به هر نوعی بازتابنده نور هستند از دیگر موارد قید شده در قانون لباس و تجهیزات سری A ایتالیا است.

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
9 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

قوانین واقعا سخت گیرانه ای هستش
تیم کیتز جان خواهشا چالش طراحی شروع کنید 🙏

سلام تیم کیتز به نظر شما خوبه چنین قوانینی؟ خیلی دست ها رو بسته نمیکنه؟

بله درسته

قانون یعنی این 👏 . کاش فوتبال ما هم به این موضوعات توجه می کرد .

فوتبال حرفه ای
قوانین حرفه ای
من نمیدونم چرا انگلیس در بالاترین سطح هیچ ارزشی برای تداخل رنگ شورت بازیکنا نداره؟
تیم کیتز شما میدونی؟

به امید روزی که لیگ ما هم انقدر منظم باشه
تیم کیتز درباره بند اخر اگر امکان داره بیشتر توضیح بدید الان کلا رنگ طلایی مورد داره یا رنگ های بازتاب کننده قوی چون کیت سوم میلان المان های چاپیش طلایی هست ولی انچنان نور رو منعکس نمیکنه