تیم کیتز – لباس سوم بارسلونا برای فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ به طور رسمی توسط نایک رونمایی شد.
پیراهن سوم جدید در زمینه به رنگ طوسی روشن همراه با نوارهای قرمز و آبی که در محدوده سینه تلاقی و شمایل صلیبی را ترسیم می کنند ارائه شده است.
شورت و جوراب طوسی با جزئیات مشکی، آبی و قرمز ترکیب لباس سوم بارسلونا در فصل جدید لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا را کامل می کند.
لباس جدید فاقد هرگونه جزئیات حداقل در طراحی است و به دلیل خنثی بودن طوسی از نظر رنگ هم چندان چشمگیر و جذاب به نظر نمی رسد.
ترکیب رنگ لباس سوم بارسلونا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ به نوعی لباس دوم این تیم در اولین سال همکاری با نایک را در ذهن تداعی می کند، لباسی که از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ به مدت سه فصل به عنوان لباس دوم بارسلونا مورد استفاده قرار گرفت.
(۶ تیر ۱۴۰۱) لباس دوم بارسلونا برای فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ رسما توسط نایک رونمایی شد.
لباس دوم جدید بارسلونا با الهام از مدال طلای المپیک ۱۹۹۲ بارسلون در زمینه به رنگ طلایی ارائه شده است. همچنین از رنگ های نوار آویز مدال که برگرفته از ۵ رنگ حلقه های المپیک هستند در قالب نوار لبه آستین استفاده شده است.
به عنوان یک شاخصه منحصربفرد نقشه شهر بارسلونا در قالب بافت تنفسی کل سطح لباس اعم از پیراهن و شورت را پوشانده است. لوگوی باشگاه و نایک نیز به صورت تک رنگ سرمه ای روی لباس دوم بارسلونا درج شده است.
شورت و جوراب طلایی با نوار پنج رنگ در مرکز جوراب ها ترکیب لباس دوم بارسلونا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ را کامل می کند.
نایک پیش از این در اوایل هزاره جدید و برای لباس دوم بارسلونا در فصل های ۲۰۰۲-۲۰۰۱ و ۲۰۰۴-۲۰۰۳ از رنگ طلایی استفاده کرده بود. هر دو لباس در فصل بعدی به عنوان لباس سوم مورد استفاده قرار گرفتند.
در آن زمان منشاء الهام بخش رنگ طلایی، جام ها و افتخارات متعدد باشگاه بارسلونا عنوان شد. اخیرا از طلایی در قالب جزئیات لباس دوم بارسلونا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ استفاده شده بود.
بارسلونا مجبور به پرداخت هزینه چاپ اسپانسر خواهد شد؟
(۲۷ آبان ۱۴۰۰) مسئولان باشگاه بارسلونا با تصور اینکه از فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ اسپانسر جدیدی را جایگزین اسپانسر فعلی روی لباس خود یعنی راکوتن(Rakuten) خواهند کرد، هنوز سفارش چاپ لوگوی اسپانسر را برای نایک ارسال نکرده اند.
هفته گذشته باشگاه بارسلونا رمز ارز Socios را با نماد BAR$ به عنوان اسپانسر آستین جدید خود معرفی کرد اما با وجود پیشنهاداتی از چند شرکت بیمه، یک شرکت هندی و یک ارز دیجیتال مربوط به خاورمیانه هیچکدام نتوانسته اند رضایت سران باشگاه را برای امضای قرارداد جلب کنند.
از طرفی نشریه موندو دپورتیوو اخیرا گزارش کرده که راکوتن ممکن است به همکاری خود با باشگاه ادامه دهد و همین بلاتکلیفی در تعیین اسپانسر اصلی پیراهن باعث شده باشگاه هنوز لوگوی قطعی که قرار است روی پیراهن درج شود را نزد نایک به ثبت نرسانده است.
نایک چند هفته دیگر به بارسلونا برای رسیدن به نتیجه نهایی فرصت داده و چنانچه مسئولان باشگاه نتوانند در فرصت باقی مانده تکلیف قرارداد اسپانسر تبلیغاتی جدید را مشخص کنند، لباس های فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ بدون لوگوی اسپانسر تولید می شوند و باشگاه برای اضافه کردن اسپانسر پس از زمان تعیین شده باید هزینه چاپ را به نایک بپردازد.
بارسلونا در قرارداد اولیه خود با راکوتن در سال ۲۰۱۶ بر سر رقم ۵۵ میلیون یورو در سال به توافق رسیده بود اما به دلیل تاثیرات منفی شیوع کرونا بر تجارت جهانی این عدد در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ به ۳۰ میلیون یورو کاهش پیدا کرده، حال اینکه انتظار بارسلونا برای قرارداد فصل جدید همان رقم ۵۵ میلیون یورو است.