لباس تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲

توسط

تیم کیتز – فتوشات های بازیکنان تیم ملی ایران در قطر برخی نقاط مبهم لباس ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ را روشن کرد.

نکته اول مربوط به جنس لوگوی فدراسیون است که در مراسم رونمایی به شکل برچسبی روی پیراهن درج شده بود اما حالا تصاویر نهایی نشان می دهد که لوگو به صورت بافتی و مشابه آن چیزی است که در مرحله مقدماتی روی لباس تیم ملی نصب شده بود.

مورد بعدی مربوط به فونت و رنگ شماره ها است، فونت شماره بازیکنان به رنگ قرمز و ظاهرا همان فرمی است که فدراسیون در مرحله مقدماتی روی لباس های آل اشپورت و مجید چاپ می کرد.

در تصاویر منتشر شده لباسی که به تن دروازه بان ها است به رنگ فسفری با رده های محو پوست یوزپلنگ بر روی آستین ها است. نکته عجیب چاپ شماره های سفید روی لباس است که دید آن را روی رنگ زمینه به حداقل رسانده است. یکی دیگر از لباس های دروازه بانی تیم ملی نیز به رنگ مشکی است.


(۱۸ آبان ۱۴۰۱) لباس اول و دوم تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در رقابت های جام جهانی قطر رونمایی شد.

پیراهن اول جدید در زمینه یکدست سفید همراه با یک پترن محو پوست یوزپلنگ در محدوده آستین ها ارائه شده است. جزئیات برگرفته از رنگ های پرچ ایران در قالب یقه و نوار وجه داخلی لبه آستین نمود پیدا کرده است.

در محدوده پهلوها از پارچه ای با بافت تنفسی استفاده شده که تا محدوده جلوی پیراهن امتداد دارد و یک نوار قرمز رنگ در لبه پایینی پیراهن به چشم می خورد. لوگوی مجید نیز به رنگ مشکی است و شورت و جوراب سفید ترکیب لباس اول ایران در جام جهانی قطر را کامل می کند.

پیراهن دوم نیز با طرح مشابه لباس اول و در زمینه به رنگ قرمز ارائه شده که با شورت و جوراب قرمز کامل می شود.


(۱۷ آبان ۱۴۰۱) لباس تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ روز سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در قالب مراسمی در برج میلاد تهران رونمایی شد.

گزارش تصویری مراسم رونمایی را در ادامه ببینید.


(۱۶ آبان ۱۴۰۱) فدراسیون فوتبال برای تکذیب انتساب طرحی که تحت عنوان “پیراهن هواداری” در فضای مجازی پخش شده بود یک روز قبل از برگزاری مراسم رونمایی رسمی طرح گرافیکی لباس اصلی را منتشر کرد!

(۱۶ آبان ۱۴۰۱) یک روز پیش از رونمایی رسمی، تصاویر جدیدی از لباس اول و دوم تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ منتشر شد که جزئیات فاش شده قبلی را کاملا تایید می کند.


 

(۱۴ آبان ۱۴۰۱) تصویر گرافیکی لباس تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ در قسمت فوتبال فانتزی سایت فیفا بارگذاری شده که طرح ها و تصاویر لو رفته قبلی را تایید می کند. در این بین تصویر لباس دروازه بانی ایران نیز قرار گرفته که به رنگ مشکی با پترن پوست یوزپلنگ بر روی شانه ها است.

(با تشکر از سروش soroushalz)


 

(۱۴ آبان ۱۴۰۱) سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد لباس تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ رونمایی خواهد شد. پیش از این فدراسیون فوتبال در اطلاعیه ای رسمی روز پانزدهم آبان را به عنوان تاریخ رونمایی اعلام کرده بود.


 

(۱۳ آبان ۱۴۰۱) فیفا به تازگی تصویری در شبکه های اجتماعی خود منتشر کرد که در آن یک بازیکن از هر تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ با لباس تیم اش حضور داشت.

این تصویر بازیکنان را در یک سالن بدنسازی نشان می دهد که در بین آنها بازیکن شماره ۹ ایران که به مهدی طارمی اشاره دارد لباسی مشابه طرحی که پیش از این لو رفته بود بر تن داشت. دیگر نکته قابل اشاره استفاده از رنگ مشکی برای شماره روی پیراهن است و باید دید آیا در نسخه نهایی هم رنگ شماره ها مشکی خواهد بود یا قرمز(و یا حتی سبز).

(با تشکر از محمد mohammadsi)

 


 

(۸ آبان ۱۴۰۱) به نظر می رسد تصویر گرافیکی منتشر شده در سایت مجید به طور غیر مستقیم اطلاعات قبلی در ارتباط با طرح لباس تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۲۲ را تایید می کند.

پیش از این در به روزرسانی (۵ مهر ۱۴۰۱) همین پست به استفاده از پترن یوزپلنگ بر روی شانه و آستین اشاره شد و به دنبال آن تصویری طی روزهای گذشته با منشا فوتی هدلاینز در رسانه های داخلی منتشر شد.

 

حالا سایت مجید در یکی از اسلایدهای اطلاع رسانی در ارتباط با لباس تیم ملی در جام جهانی تصویری منتشر کرده که طرحی مشابه در قالب یک تصویر گرافیکی بر تن کاراکترهای موجود در تصویر دیده می شود. این تصویر نشان می دهد که برای هر دو لباس اول و دوم تیم ملی از طرح مشترک استفاده شده که در قالب دو رنگ سفید و قرمز پیاده سازی شده است.

طبق آخرین اعلام از سوی فدراسیون لباس تیم ملی ۱۵ آبان ماه به فاصله دو هفته مانده به آغاز جام جهانی رونمایی خواهد شد.

(با تشکر از مهران محجوب)


 

(۸ آبان ۱۴۰۱) طبق اعلام فدراسیون فوتبال مراسم رونمایی از لباس های تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.


 

(۶ آبان ۱۴۰۱) تیم کیتز – لباس اول و دوم تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به زودی رسما رونمایی خواهد شد.

در زیر تصاویر مربوط به یکی از طرح های پیشنهادی برای لباس اول و دوم تیم ملی برای جام جهانی را مشاهده می کنید. (این دو طرح از سوی فدراسیون رد شده)

طرح پیشنهادی پیراهن اول در زمینه سفید همراه با همراه با نواری متشکل از نقوشی مرکب از سبز و قرمز در محدوده شانه ها و پهلو ارائه شده است. این نگاره به شکل محو و در اندازه بزرگ تر در قسمت جلوی پیراهن هم نقش بسته و پترن پوست یوزپلنگ نیز به شکل بسیار محو و محدود در نزدیکی لبه آستین به چشم می خورد.

یقه و نوار لبه آستین کشی عمدتا سفید با سه رنگ پرچم ایران در لبه آن ها و همچنین نوار قرمز رنگ در لبه پایین پیراهن از دیگر جزئیات این طرح پیشنهادی لباس تیم ملی به شمار می رود.

یکی از طرح های پیشنهادی پیراهن دوم نیز در زمینه به رنگ قرمز همراه با یک پترن انتزاعی محو در قسمت جلوی پیراهن و محدوده آستین ها ارائه شده است. تصویر معروف منتسب به یوزپلنگ ایرانی نیز در لباس دوم در گوشه پایین به چشم می خورد و یقه قرمز با حاشیه سبز به همراه نوار لبه آستین سبز و سفید و قرمز ترکیب این طرح پیشنهادی برای لباس دوم ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ را کامل می کند.


تیم کیتز – اخبار مربوط به لباس تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را در این صفحه دنبال کنید.

(۲۹ مهر ۱۴۰۱) زمان رونمایی از لباس تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ مجددا به تعویق افتاد. ظاهرا این تصمیم از سوی فدراسیون و با هدف جذب اسپانسر برای مراسم رونمایی اتخاذ شده است. زمان جدید متعاقبا اعلام خواهد شد.

(۲۳ مهر ۱۴۰۱) مجموعه اقلام مربوط به بازیکنان تیم ملی به تایید کارلوس کی روش سرمربی ایران رسید و به دنبال آن روز شنبه ۳۰ ام مهر ماه ۱۴۰۱ به عنوان تاریخ جدید رونمایی از لباس های تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام شد.


(۷ مهر ۱۴۰۱) مراسم رونمایی از لباس تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به زمان نامعلومی موکول شد. همچنین این احتمال وجود دارد که مراسمی به این منظور برگزار نگردد و لباس جدید بدون تشریفات خاصی رونمایی شود.


(۵ مهر ۱۴۰۱) بر اساس اطلاعات واصله تصویر منتسب به یوزپلنگ که از سال ۲۰۱۴ تا کنون مستمرا و به صورت تصویر محو بزرگ یا تگ دایره ای بر روی لباس های تیم ملی از برندهای مختلف دیده می شد، از لباس ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ حذف شده و به جای آن از پترن پوست یوزپلنگ در محدوده آستین و شانه استفاده شده است.


(۲۴ شهریور ۱۴۰۱) زمان رونمایی از لباس تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص شد.

بر اساس جدیدترین شنیده ها لباس های تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر احتمالا روز پنجشنبه هفتم مهر ماه ۱۴۰۱ در هتل اسپیناس پالاس تهران رونمایی خواهد شد.


(۲۵ مرداد ۱۴۰۱) لباس های تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به تایید فدراسیون جهانی فوتبال FIFA رسید.

طرح لباس جدید تیم ملی پیش از این مطابق با ضوابط و آئین نامه های اعلامی از سوی فیفا نهایی شده بود و اکنون تایید این نهاد را نیز اخذ کرد. با این وجود هنوز برنامه رونمایی لباس تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص نیست.

برندهای جام ملت های آسیا ۲۰۲۳؛ لباس نایک بر تن قهرمان سه دوره اخیر

تیم کیتز – با قهرمانی قطر در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳، برای سومین دوره پیاپی تیمی با لباس نایک قهرمان این رقابت ها شد. در ۴ دوره اخیر جام ملت های آسیا حداقل یک تیم با لباس نایک حضور داشته که سه تای آخر با قهرمانی تیم های نایک(استرالیا، قطر، قطر) همراه بوده است. … ادامه مطلب برندهای جام ملت های آسیا ۲۰۲۳؛ لباس نایک بر تن قهرمان سه دوره اخیر

شکست و نشانی که به لباس ایران اضافه نشد

تیم کیتز – با شکست ایران مقابل مدافع عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا حسرت قهرمانی در این رقابت ها برای تیم ملی به بیش از نیم قرن افزایش پیدا کرد. قهرمان رقابت های جام ملت های آسیا یک تگ ویژه را به لباس خود الصاق می کند و در شرایطی که تصور می شد … ادامه مطلب شکست و نشانی که به لباس ایران اضافه نشد

نکات لباس ایران در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳

تیم کیتز – ماجراجویی تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ با برتری مقابل ژاپن و راهیابی به جمع ۴ تیم برتر مسابقات ادامه دارد. در ادامه نگاهی به بخش دوم نکات لباس تیم ملی در این رقابت ها خواهیم داشت. هر آنچه به عنوان آپشن شاخص تیم ملی در مرحله مقدماتی دیده … ادامه مطلب نکات لباس ایران در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
271 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ولی بازم امیدوار شدیم به مجید که می تونه طرح خوب بزنه اره اگه اون تصویر محو وسط کیت رو نمی زد بهتر بود .
اگه لوگوی خسته کننده الان رو بردارن به جاش یه لوگو با نقش یوز بزارن دیگه مشکل اینکه یوز رو خود لباس باشه نیست

آیا احتمالش هست مثل بیشتر تیم ها لباس دوم و اول یه طرح نباشن ؟ چون ایران همیشه همون یه طرح بعد رنگش رو تغییر میدن

چرا انقدر طولش میدن؟! یه پیرهن می‌خواید رونمایی کنید! دو روز دیگه بازیا شروع می‌شه اینا هنوز از لباس رونمایی نکردن 😑🤬

داداش این بنده خدا از کپی رایت که تو ایران رعایت نمیشه ترس داره حق داره خداوکیلی 👍😅

خداروشکر که دومی رد شد
یوز اون وسط اضافی بود و شلوغ

سلام دقیقا کی رونمایی میشه لباس؟

انصافاً طرح اول خیلی قشنگ و جالبه،نماد های ایرانی واقعاً جالبه

آره موافقم.

موافقم. نمی‌دونم چرا باهاش موافقت نکرده‌ن. می‌تونست یکی از طرحای خوب جام باشه.

یک بار شد نظر مردم و طراح هارو بپرسن
نظر سنجی بزارن؟؟
فقط نظر فدراسیون مهمه؟؟؟
این همه هزینه برای مربی خارجی چرا نباید یه طراح گرافیک لوگو ایران دیزاین بزنه و هزینشو بدن؟؟
افرادی که بویی از هنر نبردن سلیقه ای تصمیم میگرند و این خیلی بده :/

این طرح که به درد نمیخورد انصافا ولی الان که من این پیامو میذارم هفت آبانه
ما نوزده آبان با نیکاراگوئه بازی داریم
هنوز زمان رونمایی هم مشخص نشده 😐

داشتم با دیدن طرح اول به مجید امیدوار میشدم که با دیدن طرح لباس دوم باز هم ازش نا امید شدم. آخه اون چه طرح هست که زدین؟
فارغ از اینکه خیلی شلوغ شده ولی دیدن مجدد اون یوزپلنگ نا امیدم کرد. خیر سرشون طراحن. انگار به زور چسبوندن اونجا و اصلا با طرح هماهنگ نیست.

حالا ببین این طرحارو رد کردن فردا بازم یه زیر پیراهنی آقا ماشالا رو رونمایی میکنن ، ای گند بزنن به سلیقه تون

سلام سایت majid لباس رو لو داده هم اول هم دوم:comment image

حالا چه تکنولوژی داره که لوبره همین طرح درپیتی که داریم میبینیم هرتولیدکننده منیریه بهترازاینومیزنه خاک توسرشون که دوزارازصنعت مدوپوشاک نمیفهمن امابارانت میان وسط گندمیزن به همه چیز

طرح قبلی که رد شده خیلی از این بهتره 😥😑 خیلی نگرانم. احتمالا داریم به لحظات ملکوتی «صد رحمت به ال اشپورت» نزدیک میشیم 😔

درسته شاید خیلی هاتون ناراحت باشید از این طرح ولی بی انصافی هم خیلی بده
یه سر و گردن از امریکا و بقیه لباس های پوما که بهتره
تنها لباس خوب مال ژاپن و مکزیک هست بقیه تمام دنیا بهشون خورده گرفتن

با توجه به اینکه برزیل زودتر از این ایده استفاده کرده بود بهتر بود از نماد ها و الگو های پارسی و سنتی استفاده میشد تا باز شاهد تکرار و تصمیم غیر حرفه ای باشیم…
comment image

اگه این طرح نهایی باشه بزرگترین ایراد خط قرمز پایین لباسه و اینکه تولیدی مجید از اول زومش روی این هست که سه رنگ پرچم رو در کیتها اجرا کنه /مقدماتی ۲۰۱۰ کیت تیم های پایه و کیت قبلی که خیلی بیش از حد شلوغش کرده بود / استفاده بیش از حد از رنگ پرچم کشورها بیشتر مختص کشورهای آفریقایی هستش / فونت شماره خوبه ولی به شرطی که با فونت اسم بازیکن هم یکی باشه

چرا انقدر فدراسیون بدسلیقه ست؟
اخه این چیه انتخاب کردن؟
لباس‌پیشنهادی چه مشکلی داشت اخه به اون خوشگلی

به نظرم کار مجید برا طراحی کیت خوب بوده ولی متاسفانه فدراسیون با سلیقه ی بدی که داره باعث شد تا اون طرح قشنگ رد شه و بجاش این بیاد

همون طرح رد شده هم به صورت مشخص کپی شده بود از یکی از کانسپت هایی که یکی از طراح های اینستاگرامی طراحی کرده بود و وایرال شده بود، آفام فکر کنم زده بود، کلا انتظار خلاقیت و زیبایی از مجید نباید داشت

به نظر همین طرح کیت تیم ملی مون باشه
چند تا نکته
اینکه دیگه استفاده از یوز و خال های یوز واقعا تکراری شده مگر اینکه نوآوری داشته باشه
نکته دوم طرح کیت دوم هم همینه که میشد برای کیت دوم از یه نماد دیگه ایرانی استفاده کرد
نکته سوم فونت هستش که از معدود نکات مثبت کاره (البته فونت اسم هم اینجوری باشه واقعا بهتر هم میشه)
نکته چهارم بی سلیقگی فدراسیونه واقعا طرح های رد شده (هر چند با وجود ایراد هایی که داشتند) طرح های متفاوت تری برای تیم ملی بودند
و نکته آخر عدم همکاری با طراحای بسیار خوبی که در کشور هستن که حداقل طرح های معقول تر و حرفه ای تری مشاهده می کردیم

واقعا لباس بدی نیست زیباست . مخصوصا قرمز رنگش فوق العاده هستش از لباس آدیداس و آل اشپورت بهتره . از لحاظ کیت های این جام ،شاید در رتبه ده قرار بگیره بنظرم از تمام کیت های پوما بالاتر هستش.تیم کیتز عزیز نظر شما چیه ممنون میشم پاسخ بدید.

واقعا زیباست

آدم طرح های آفام رو میبینه تازه به عمق فاجعه پی میبره. حتی طرح های رد شده هم با اینکه نوآوری دارن ولی خیلی غیر استاندارد پیاده سازی شدن. این همه طرح و ایده خوب ولی آخرش زوم کردن روی ایده های قدیمی. اینم اضافه کنیم که با اون لوگو هر طرحی سه درجه از زیباییش کم میشه 🙂

تکرار طرح یوز
فدارسیون بی سلیقه
زشت ترین لوگوی حال حاضر جام جهانی
دیگه چی بگم …

بی کیفیت ترین پیراهن.
بی برنامه ترین فدراسیون و …

متاسفانه تو ایران همه میخوان همه چی به اسم خودشون ثبت بشه.
شرکت مجید میتونست از طراحاهای خوب و خوش سلیقه نطر بگیره و یه کار گروهی زیبا در بیاره
یعنی اینهمه انتظار برای دیدن خالهای یوز رو آستین؟؟؟
نکته بعد لوگو فدراسیونه …جای لوگو پرچم بزنن به نظرم قشنگتره یا اصلا بزنن ایران
مثل لباس سفید جام جهانی ۹۸ که چقدر خفن بود و اصلا لوگو فدراسیون نبود
ویترین فوتبال ملی جام جهانیه که هر کشوری نماد های ملی خودشو رو پیراهن پیاده میکنه .مثل تیم های آفریقایی و آمریکا جنوبی

سلام قطعا این عکسی که گذاشتید مدل نهایی نیست باید صبر کنید تا ۱۵ آبان ماه شک نکنید تفاوت دارد عزیزان این صد در صد است و شک نکنید من اطلاع دارم

سلام دوست عزیز وقتتون بخیر. این خبر صحت داره ؟

شما که خبر داشتی؟
همه ش دروغ

خب طبق اخبار همچنان تصویر یوز روی پیراهن تیم ملی هست و فقط کمرنگ شده :)))
حرفی باقی نمیمونه وقتی قراره دوباره اون طرح تکراری یوز آفریقایی رو مجددا روی پیراهن تیم ملی ببینیم.

شنیدی اصلا چهارشنبه کردن بابت اینکه شاید حذف شده باشه یوز
محیط زیست و … افتادن به جونشون

افتضاحه

عرضه ندارن لوگو رو عوض کنن یه مشت خنگ راس کارن