لباس تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲

توسط

تیم کیتز – فتوشات های بازیکنان تیم ملی ایران در قطر برخی نقاط مبهم لباس ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ را روشن کرد.

نکته اول مربوط به جنس لوگوی فدراسیون است که در مراسم رونمایی به شکل برچسبی روی پیراهن درج شده بود اما حالا تصاویر نهایی نشان می دهد که لوگو به صورت بافتی و مشابه آن چیزی است که در مرحله مقدماتی روی لباس تیم ملی نصب شده بود.

مورد بعدی مربوط به فونت و رنگ شماره ها است، فونت شماره بازیکنان به رنگ قرمز و ظاهرا همان فرمی است که فدراسیون در مرحله مقدماتی روی لباس های آل اشپورت و مجید چاپ می کرد.

در تصاویر منتشر شده لباسی که به تن دروازه بان ها است به رنگ فسفری با رده های محو پوست یوزپلنگ بر روی آستین ها است. نکته عجیب چاپ شماره های سفید روی لباس است که دید آن را روی رنگ زمینه به حداقل رسانده است. یکی دیگر از لباس های دروازه بانی تیم ملی نیز به رنگ مشکی است.


(۱۸ آبان ۱۴۰۱) لباس اول و دوم تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در رقابت های جام جهانی قطر رونمایی شد.

پیراهن اول جدید در زمینه یکدست سفید همراه با یک پترن محو پوست یوزپلنگ در محدوده آستین ها ارائه شده است. جزئیات برگرفته از رنگ های پرچ ایران در قالب یقه و نوار وجه داخلی لبه آستین نمود پیدا کرده است.

در محدوده پهلوها از پارچه ای با بافت تنفسی استفاده شده که تا محدوده جلوی پیراهن امتداد دارد و یک نوار قرمز رنگ در لبه پایینی پیراهن به چشم می خورد. لوگوی مجید نیز به رنگ مشکی است و شورت و جوراب سفید ترکیب لباس اول ایران در جام جهانی قطر را کامل می کند.

پیراهن دوم نیز با طرح مشابه لباس اول و در زمینه به رنگ قرمز ارائه شده که با شورت و جوراب قرمز کامل می شود.


(۱۷ آبان ۱۴۰۱) لباس تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ روز سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در قالب مراسمی در برج میلاد تهران رونمایی شد.

گزارش تصویری مراسم رونمایی را در ادامه ببینید.


(۱۶ آبان ۱۴۰۱) فدراسیون فوتبال برای تکذیب انتساب طرحی که تحت عنوان “پیراهن هواداری” در فضای مجازی پخش شده بود یک روز قبل از برگزاری مراسم رونمایی رسمی طرح گرافیکی لباس اصلی را منتشر کرد!

(۱۶ آبان ۱۴۰۱) یک روز پیش از رونمایی رسمی، تصاویر جدیدی از لباس اول و دوم تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ منتشر شد که جزئیات فاش شده قبلی را کاملا تایید می کند.


 

(۱۴ آبان ۱۴۰۱) تصویر گرافیکی لباس تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ در قسمت فوتبال فانتزی سایت فیفا بارگذاری شده که طرح ها و تصاویر لو رفته قبلی را تایید می کند. در این بین تصویر لباس دروازه بانی ایران نیز قرار گرفته که به رنگ مشکی با پترن پوست یوزپلنگ بر روی شانه ها است.

(با تشکر از سروش soroushalz)


 

(۱۴ آبان ۱۴۰۱) سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد لباس تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ رونمایی خواهد شد. پیش از این فدراسیون فوتبال در اطلاعیه ای رسمی روز پانزدهم آبان را به عنوان تاریخ رونمایی اعلام کرده بود.


 

(۱۳ آبان ۱۴۰۱) فیفا به تازگی تصویری در شبکه های اجتماعی خود منتشر کرد که در آن یک بازیکن از هر تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ با لباس تیم اش حضور داشت.

این تصویر بازیکنان را در یک سالن بدنسازی نشان می دهد که در بین آنها بازیکن شماره ۹ ایران که به مهدی طارمی اشاره دارد لباسی مشابه طرحی که پیش از این لو رفته بود بر تن داشت. دیگر نکته قابل اشاره استفاده از رنگ مشکی برای شماره روی پیراهن است و باید دید آیا در نسخه نهایی هم رنگ شماره ها مشکی خواهد بود یا قرمز(و یا حتی سبز).

(با تشکر از محمد mohammadsi)

 


 

(۸ آبان ۱۴۰۱) به نظر می رسد تصویر گرافیکی منتشر شده در سایت مجید به طور غیر مستقیم اطلاعات قبلی در ارتباط با طرح لباس تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۲۲ را تایید می کند.

پیش از این در به روزرسانی (۵ مهر ۱۴۰۱) همین پست به استفاده از پترن یوزپلنگ بر روی شانه و آستین اشاره شد و به دنبال آن تصویری طی روزهای گذشته با منشا فوتی هدلاینز در رسانه های داخلی منتشر شد.

 

حالا سایت مجید در یکی از اسلایدهای اطلاع رسانی در ارتباط با لباس تیم ملی در جام جهانی تصویری منتشر کرده که طرحی مشابه در قالب یک تصویر گرافیکی بر تن کاراکترهای موجود در تصویر دیده می شود. این تصویر نشان می دهد که برای هر دو لباس اول و دوم تیم ملی از طرح مشترک استفاده شده که در قالب دو رنگ سفید و قرمز پیاده سازی شده است.

طبق آخرین اعلام از سوی فدراسیون لباس تیم ملی ۱۵ آبان ماه به فاصله دو هفته مانده به آغاز جام جهانی رونمایی خواهد شد.

(با تشکر از مهران محجوب)


 

(۸ آبان ۱۴۰۱) طبق اعلام فدراسیون فوتبال مراسم رونمایی از لباس های تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.


 

(۶ آبان ۱۴۰۱) تیم کیتز – لباس اول و دوم تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به زودی رسما رونمایی خواهد شد.

در زیر تصاویر مربوط به یکی از طرح های پیشنهادی برای لباس اول و دوم تیم ملی برای جام جهانی را مشاهده می کنید. (این دو طرح از سوی فدراسیون رد شده)

طرح پیشنهادی پیراهن اول در زمینه سفید همراه با همراه با نواری متشکل از نقوشی مرکب از سبز و قرمز در محدوده شانه ها و پهلو ارائه شده است. این نگاره به شکل محو و در اندازه بزرگ تر در قسمت جلوی پیراهن هم نقش بسته و پترن پوست یوزپلنگ نیز به شکل بسیار محو و محدود در نزدیکی لبه آستین به چشم می خورد.

یقه و نوار لبه آستین کشی عمدتا سفید با سه رنگ پرچم ایران در لبه آن ها و همچنین نوار قرمز رنگ در لبه پایین پیراهن از دیگر جزئیات این طرح پیشنهادی لباس تیم ملی به شمار می رود.

یکی از طرح های پیشنهادی پیراهن دوم نیز در زمینه به رنگ قرمز همراه با یک پترن انتزاعی محو در قسمت جلوی پیراهن و محدوده آستین ها ارائه شده است. تصویر معروف منتسب به یوزپلنگ ایرانی نیز در لباس دوم در گوشه پایین به چشم می خورد و یقه قرمز با حاشیه سبز به همراه نوار لبه آستین سبز و سفید و قرمز ترکیب این طرح پیشنهادی برای لباس دوم ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ را کامل می کند.


تیم کیتز – اخبار مربوط به لباس تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را در این صفحه دنبال کنید.

(۲۹ مهر ۱۴۰۱) زمان رونمایی از لباس تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ مجددا به تعویق افتاد. ظاهرا این تصمیم از سوی فدراسیون و با هدف جذب اسپانسر برای مراسم رونمایی اتخاذ شده است. زمان جدید متعاقبا اعلام خواهد شد.

(۲۳ مهر ۱۴۰۱) مجموعه اقلام مربوط به بازیکنان تیم ملی به تایید کارلوس کی روش سرمربی ایران رسید و به دنبال آن روز شنبه ۳۰ ام مهر ماه ۱۴۰۱ به عنوان تاریخ جدید رونمایی از لباس های تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام شد.


(۷ مهر ۱۴۰۱) مراسم رونمایی از لباس تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به زمان نامعلومی موکول شد. همچنین این احتمال وجود دارد که مراسمی به این منظور برگزار نگردد و لباس جدید بدون تشریفات خاصی رونمایی شود.


(۵ مهر ۱۴۰۱) بر اساس اطلاعات واصله تصویر منتسب به یوزپلنگ که از سال ۲۰۱۴ تا کنون مستمرا و به صورت تصویر محو بزرگ یا تگ دایره ای بر روی لباس های تیم ملی از برندهای مختلف دیده می شد، از لباس ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ حذف شده و به جای آن از پترن پوست یوزپلنگ در محدوده آستین و شانه استفاده شده است.


(۲۴ شهریور ۱۴۰۱) زمان رونمایی از لباس تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص شد.

بر اساس جدیدترین شنیده ها لباس های تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر احتمالا روز پنجشنبه هفتم مهر ماه ۱۴۰۱ در هتل اسپیناس پالاس تهران رونمایی خواهد شد.


(۲۵ مرداد ۱۴۰۱) لباس های تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به تایید فدراسیون جهانی فوتبال FIFA رسید.

طرح لباس جدید تیم ملی پیش از این مطابق با ضوابط و آئین نامه های اعلامی از سوی فیفا نهایی شده بود و اکنون تایید این نهاد را نیز اخذ کرد. با این وجود هنوز برنامه رونمایی لباس تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص نیست.

برندهای جام ملت های آسیا ۲۰۲۳؛ لباس نایک بر تن قهرمان سه دوره اخیر

تیم کیتز – با قهرمانی قطر در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳، برای سومین دوره پیاپی تیمی با لباس نایک قهرمان این رقابت ها شد. در ۴ دوره اخیر جام ملت های آسیا حداقل یک تیم با لباس نایک حضور داشته که سه تای آخر با قهرمانی تیم های نایک(استرالیا، قطر، قطر) همراه بوده است. … ادامه مطلب برندهای جام ملت های آسیا ۲۰۲۳؛ لباس نایک بر تن قهرمان سه دوره اخیر

شکست و نشانی که به لباس ایران اضافه نشد

تیم کیتز – با شکست ایران مقابل مدافع عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا حسرت قهرمانی در این رقابت ها برای تیم ملی به بیش از نیم قرن افزایش پیدا کرد. قهرمان رقابت های جام ملت های آسیا یک تگ ویژه را به لباس خود الصاق می کند و در شرایطی که تصور می شد … ادامه مطلب شکست و نشانی که به لباس ایران اضافه نشد

نکات لباس ایران در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳

تیم کیتز – ماجراجویی تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ با برتری مقابل ژاپن و راهیابی به جمع ۴ تیم برتر مسابقات ادامه دارد. در ادامه نگاهی به بخش دوم نکات لباس تیم ملی در این رقابت ها خواهیم داشت. هر آنچه به عنوان آپشن شاخص تیم ملی در مرحله مقدماتی دیده … ادامه مطلب نکات لباس ایران در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
271 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

#تیم کیت ز
تاج گفته بود کع لباس ایران از تکنولوژی ضد عرق کردن بازیکنا برا اولین بار استفاده میکنه ؟؟ لطفا پی از رونمایی به نکته اشاره کنید که واقعا پیراهنا همچین قابلیتیو دارع یا خیر؟؟
( ما که هیچ چیزی در این نمونه پیراهنا نمیبینیم )

اگه توجه کرده باشیدهربارکه مجیدمسولیت طراحی لباس تیم ملی روداره برآیندطرحش یک پیراهنی میشه که درقسمت یقه شباهت هایی به لباس اخوندها داره بلحاظ بسته بودن وعجیب اینکه هیچ کسی هم این نکته روگوشزدنمیکنه که بلحاظ فزیولوژی لباس ورزشکاربایددردرجه اول دارای شرایطی باشه که بتونه سوخت وسازبدن درحین فشارعضلات وماهیچه ها که منجربه فعل وانفعالات فیزیکی وشیمیایی میشه روباشکل وفرم مشخصی که بسته به آب وهواوشرایط دمای هرمنطقه ایه تطبیق بده مثلا این یقه برای شرایط آب وهوایی قطرنه تنهامناسب نیست بلکه کاملا هم درعمل میتونه مانعی باشه برای عملکردمناسب ورزشکاران!اینامسائل حرفه ای وتخصصیه که امروزه تمامی تولیدکنندگان لوازم ورزشی دراولویت قرارمیدن برای تولیداقلام تخصصی هرورزشی!اینکه هرتولیدی بخوادبایک توپ پارچه ویک کارگاه وچنتاخیاط بشه تولیدکننده لباس یک تیم اونم دراوردگاهی جهانی بمانندجام جهانی بهیچ وجه عقلانی نیست ودردنیای اطلاعات امروزمضحک وقبیحه…

درضمن بصرف اینکه تنها پارچه مورداستفاده درتولیدیک لباس ورزشی دارای منافذگردش هواباشه نمیتونه ضمانت گراین باشه که این لباس ضدتعریق وخنک کنندست واینها همه شعارهای غیرواقع تبلیغاتیه که تنهابرای فریب ذهن شنونده بکارمیره این طرحی که برای تیم ملی درنظرگرفته شده بلحاظ فنی وزیبایی شناسی وحتی صنعت مددرسطح بسیارنازلیه ووقتی اینوبامحصولات مشابهی که قراره درجام جهانی برتن تیمهای دیگه ببینیم که مدتهاست درمعرض نمایش قرارگرفته تا نقدبشه!درمرتبه بسیارپایین تری قرارداره!حال اینکه اگرقراربراین شدکه برای اولین باریک برندایرانی محصولی تولیدکنه برای تیم ملی که نمادملی گراییه هرسرزمینیه بایدنهایت سعی وخلاقیت دراون بکارگرفته میشدتامحصول نهایی نمادی باشه برای نشان دادن ابعادپیشرفت واستقلال وتبلیغ موثری برای فعل اراده ملی!قضاوت باخودتان این شماواین محصولی که قراره نمادایران باشه…

واو شما چه قدر نایس هستید
تا حالا کجا بودی مهندس

جناب دکتر چرا مسئله رو سیاسی میکنی به خاطر یه یقه بحث سیاست میکشی وسط اتفاقا مجید با تمام بی برنامه بودنش پارچه هاش ثابت شدس نمونش استقلال که تو عربستان بازی میکرد لباساشون انگار نه انگار تو اون هوا داشتن بازی میکردن…

پارچه هاش!!!همین فلامنتهای چینی اگه منظورتونه ادرس جایی روکه مجیدخریدمیکنه روبدم بشما کجاست که همه ازهمین پارچه های چینی درجه ۳برای تولیدلباسهای ایرانی استفاده میکنن!پولیسترهای بی کیفیتی که مثل نقل ونبات ازچین واردمیشه به ایران توسط برادران قاچاقچی البته بجای پول نفت که مستحضرید مدتهایت بسبک سومریها وفنیقیها درحال معاملات پایاپای هستیم برای حذف تاثیرات دلاربراقتصادپویای ایران!کجای کاری برادر!این قبری که روش درحال ضجه زدنی مرده ای توش نیست!تولیدی مجید بلحاظ کیفیت در۱۰تای اول ایران هم نیست چراکه برسم یک قانون نانوشته ایرانی هرشخص حقیقی یاحقوقی دراین مملکت بی دروپیکروقتی دربازاررقابتی قرارنداشته باشه دیگه هیچ قیدی برای خودش قایل نیست برای ارائه کیفیت چراکه اساسا کنترل کیفیتی وجودنداره!اگراین انتخاب دریک پروسه کیفی انجام میگرفت هیچوقت شاهداین نبودیم که یک تولیدی بخودش اجازه بده چنین طرح آشغالی روبخوردیک ملت بده من هرچقدازاین طرح وازاین تولیدبگم کم گفتم بحدی عصبانی وسرخورده ام که حدنداره مدتهابودمنتظرارائه رسمی اون بودم تاافتخارکنم به یک تولیدملی اماامروزفهمیدم که دلیل این تاخیردرارایه طرح نهایی تادوهفته به شروع رسمی بازیهاچی بوده!مطمنا بدلیل عدم فرصت برای نقدها وایرادهای موجوده که بدلیل فرصت نبودن تصمیم گیری دوباره درمورداین طراحی وانتخاب قراردادجاری شده فی مابین اجرایی بشه وخدامیدونه که این وسط چه تبادلات عاشقانه ای ردوبدل شده که اینگونه اتش بخرمن اعتبارلباس مقدس ایران زدن…

داداش یک قلپ آب بخور آروم بشی!
یک ماه قبل هم رونمایی میکردن فرقی نداشت توی عوض کردنش. چون لباسا از خیلی قبل پیش به تایید فیفا رسیده بودن و ثبت شده بودن. توی همین تیم کیتز هم گفته شده بود که لباس نهایی شده.

چه ایده جذابی اهدای تابلو فرش!

مراسم رونمایی از لباس ایران با آهنگ سمپل شده از آهنگ آرش

بنازم لباس ایران همون قبلیه یکم opiacity کمتر داره بالاش پترن مثلثی داره

چه لباس مزخرفی
بدترین لباس کل ادوار جام جهانی به ما تعلق میگیره زیر پوش شرف داره به این لباس چی درست کردید آخه کدوم آدمی طراحی می‌کنه براتون کدوم آدم نظر میده بهتون
واقعا متاسفم برای شرکت مجید …
آبروی ایران رو بردید بیشتر از این هم توقع نبوده و نیست …
اینهمه لباس طراحی کردن مردم اینهمه آفام طراحی کرد آخرش به یه زیر پوش رسیدیم …

خب دیگه بد ترین لباس ممکن رونمایی شد تموم شد رفت
طرح ساده
اجرا فاجعه
لوگو برچسب
جمع کنید توروقران

اون خط دوخت وسط لباس واقعا نا امید کننده هست :/

قشنگ در حد لباس های فیک منیریه است
طرح گرافیکی خیلی بهتر بود که خرابش کردن

دقیقا منیریه

اصلاً قشنگ نیست لباس جدید تیم ملّی ۲۰۲۲ قطر
خیلی ساده هستش
کاش حداقل لباس دوم یه طرح دیگه براش در نظر میگرفتن و مشابه لباس اول نمی بود!!

اوج بد سلیقگی هست که کنار لباس رو پاره کردن تا مثلا تهویه برای لباس ها ایجاد کنن. ندیدم هیچکدوم از تیم ها همچین کاری کنه جز ایران. شبیه چهل تیکه شده.

یعنی اگه افتضاح لباس بود همین بود

مجید طرح پیشنهاد خوبی داشت و مشکل ما فدراسیونه که سلیقه ای انتخاب کنه و نظر مردم براش مهم نیست
….
آفام هم کیت هاشو داره اسکی میره و چون من تصویر کیت رو برای یکی از بهترین طراح های دنیا فرستادم و اون قضیه رو تایید کرد با سند مدرک و افام هم منو بلاک کرد….
….
متاسفانه تحقیق نمیشه راجب کانسپت ها و پترن ها نماد ها که باید از صفر تا صد توسط یک طراح گرافیک با الهام گرفتن یا ذهنیت این هنرمند ساخته بشه!!!
….

از این بدتر میتونست بشه؟
صد رحمت به کیت سال ۲۰۱۸ ، حداقل کیفیت خوبی داشت

بنطرمن اگه شرکتی رواستخدام میکردن برای ریدن هم کاربه این زیبایی شکل نمیگرفت خجالت آوره خجالت آور!وقتی درکنارلباسهای دیگرتیمها قرارمیگیره تازه بعمق فاجعه پی میبریم …

باسلام
ابتدا باید بگم که طرح ساده هست واقعا و اون دل چسبی رو که انتظار داشتیم رو نداره ولی این نباید باعث بشه در نتیجه گیری همه مشخصات رو منفی ببینیم درسته شاید در بغل پارچه قابل تعرق کار کرده باشن جالب و زیبا نباشه اما قطعا در آب و هوا قطر که درسته در ورزشگاه آب و هوا رو تعدیل کردن ولی معلوم نیست تا چه حد واقعیت داشته باشه میتونه با توجه به درجه دما و شرجی بودن هوا میتونه کاربردی باشه و این یه نکته خلاقانه در طراحی این لباسه

این خلاقانه به فکر مجید رسید ولی به فکر آدیداس و نایکی نرسید؟
خیر. سالهاست که اونها همین بحث تعریق رو حل کردن و از بیرون لباس با یه طرح یکدست روبرو هستیم.

تیم کیتز یه ویدیویی پخش شد تو حاشیه مراسم که کیت ایران برا جام جهانی تن حاج صفی شمارش مشکی بود اگه میشه اونم یه بررسی کنید

توی لباس با دو مفهوم روبرو هستیم. ایده و اجرا. ایده لباس بد نبود. لااقل بهتر از طرح ساده سال های قبل بود ولی در حوزه اجرا میشه گفت بدترین لباس تاریخ جام رو تولید کردن. سالهاست که کمپانی های بزرگ برای دوختشون از روش هایی تا این حد مبتدیانه بهره نمیگیرن. لباس سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۴ از نظر ایده خیلی خوب نبودن ولیرحداقل اجرای استانداردی داشتن.

خیلی دوست دارم که مجیدساعدی فربعنوان مسول اصلی این فاجعه بیادویه توضیح بده درباره کیتی که فراهم کرده برای تیم اول آسیابااین اعتباروجایگاه که بجرات بالاترین شانس صعودازگروه بین تمام تیمهای آسیاییه!باورکنیدجام جهانی جاییه که چشم میلیاردهانفردردنیابدنبال ریزترین مسایل مربوط به اونه!چراهیچ کسی حواسش به این نیست که جام جهانی یاالمپیک تنها به یک یاچندمسابقه ورزشی نیست بلکه میدانیه برای معرفی تمدن یک ملت!اونهم ملتی باقدمت تمدنی چون ایران بزرگ!آدمهای کوتوله وقتی درمناسب بزرگ قرارمیگیرن نتیجه میشه همین کم کاریها که ازدرک وفهم اون عاجزند!تاج ودارودسته مافیای اون نه تنها هیچ شناختی ازاین مباحث ندارن بلکه حتی درحیطه حرفه ایشونم تعریف نکردن واساسا نمیدونن که انتخاب یک لباس شکوهمند یاحتی معمولی روبه رشد میتونه منجربه درآمدزایی هم باشه اگراراده ودرک وفهمی دراین مقوله وجودداشته باشه!این گروه چپاولگرتنهابیکدلیل دراین فوتبال هستن تا بنوعی همچنان درزیرسایه اون به چپاول بپردازن ودراین مسیرهرچقدرهم به اعتباروسرمایه ملی ضربه بزنن مثل داستان ویلموتس کسی کاری بکارشون نداره!۲۰۰میلیاردتومن به سرمایه ملی ماضرررسوندن دوباره دروقاحت تمام درعین بی آبرویی درکمال آرامش برگشتن سرجاشون وهیچ کسی هم ککش نگزید!چه کسی بهشون این اختیارودادکه باتصمیم شخصی ویاخودکامگی دوسه نفره برای لباس تیم ملی ایران که نماینده یک ملت ۱۰۰میلیون نفره درجهانندتصمیم بگیرند!؟اینادرانتخاب لباس شخصی خودشون موندن!سازوکارانتخاب این لباس چطوربوده؟کی تصمیم نهایی روگرفته؟چطورکسی حتی یک مقایسه کوچک باحتی یک تیم افریقایی یاآسیایی نکرداین طرح بنجل روکه باعث شرمساری تیم ملی ماست که نماینده همه ایرانه!ننگ برشماباد!بزودی ازشرهمه شمافسیلها نجات پیدامیکنیم برای همیشه تاریخ!تاماباشیم قدرانسانهای بزرگ روبدونیم که برای ایران بهترینهارومیخواستن!کوتوله های مغزی میراث گرانبهای پدران ماست که بیادگارگذاشتن برای نسل ما واین مشتیه نمونه ازیک خرواربی هویت سازی وبی ارزش کردن ملتی که راس حرم تمدن جهان بوده!موضوع تنها لباس نیست بلکه اعتباریه که سالهاست درهرمقوله ای ازایران درحال کاسته شدنه وانگارقرارنیست ببینیمودرک کنیم که درحال تبرزدن به درخت کهنسالی هستیم که هزاران سال سایه سارفرهنگی اون ماوایی بودوهست برای جهانیان…ننگ برشماباد

اولا یکم باید پترن روی استین ها پررنگ تر میبود دوما واقعا کناره پهلوها واقعا عین فاجعست از لحاظ طرحی یه کیت با رتبه متوسط در جام جهانی بود در اجرا فاجعست😐

بعدشم تا کی باید این یقه های مزخرف کپی نایک رو ببینیم واقعا خسته شدیم دیگه

طرح ظاهریش تقریبا خوبه ولی من سوالم اینه چرا قسمت پایین دوتا تیکه اضافه جدابرش خورده ودوخته شده بهش خیلی عجیبه امیدوارم هنگام بازی مشکل برا بازی کنا پیش نیاره به نظرم یه تیکه بود بهتر بود

میشه بدونم کدوم قیمتش خوبه که اینچنین شمارووادربه تمجیدکرده؟ازکجای این کیت بچگانه خوشتون اومده میشه کمی توضیح بدی تا ندانم گراهایی چون من هم دانابشیم!گاهی وقتها ازایرانی بودن خودم شرمنده میشم

طراحی خوبی کردن
اونایی که میگن بده برن لباس قطر ببینن که سادس اما چون نایک زده ایرادی نداره!
دوخت کنارش هم مثل نایک که امثال یه مدل دیگه داره اینم همینطور ایرادی نداره
فاجعه های پومارو شما ببینید
تنها مشکلی که هست شورت ساده هستش و جوراب قدیمیه اما خلاقیت خوبی داشتن تو طراحی کیت..
در اخرم چندتا نمونه بگم
پرتغال…
قطر…
عربستان…
فرانسه…
بلژیک…
المان…
همه اینا کیت هاشون کنار کیت ایران بزارین میبینیم طراحیمون یه سر گردن ازشون بالا تره

نظرم اصلا تعصبی نیست فقط واسه اونایی که به خاطر برند نظر میدن

دقیقا پراید نه تنها از بوگاتی کمتر نیست که یه سر وگردن بالاتره . مرد مومن کدوم لباس نایکی دوخت کنارش شبیه اینه؟

شما قطعا یا پول گرفتید، یا از کارمندای مجید و فدراسیون هستید، یا از حس زیبایی‌شناسی بی‌بهره‌اید. همون لباس قطر رو اگر دوباره ببینید متوجه انتخاب رنگ عالی و پترن جذابش می‌شید. ولی گویا نفعتون در اینه که یه لباس تماماً سفید که همون خال های پلنگش هم کپیه و در اجرا اصلا معلوم نیست رو «یه سر و گردن بالاتر» بدونید! خیلی مشتاقم بدونم اون لباس نایکی که مثل لباس مجید دوخت چندتیکه داره دقیقا کدومه؟ لینک تصویرش رو برای ما هم بفرستید تا مثل شما آگاه بشیم! دلیل این از بین رفتن عزت و پایین اومدن اعتماد به نفس، محرومیت امثال جنابعالی از خلاقیت و نگاه هنریه. شماها میرید توی فدراسیون فوتبال و با این تفکر که «بقیهٔ تیم‌ها هم لباسشون ساده‌ست» اجازهٔ تولید چنین آشغال‌هایی رو میدید.

بحث ما طراحی هست منم یه ادم عادی هستم مثل خودت
همین الان اگه لباس انگلیس قسمت ابی روی شانه رو یکیش سبز یکیش قرمز میکردن با ارم مجید میدادن واسه ما میگفتین این چه طراحی بدیه اما الان حسابی از انگلیس تعریف میکنن دوختشم یه ایده بوده
اصلا مشکل شرکت های ایرانی پارچه طراحی نیست
مشکلشون اینه مثل شرکت های بزرگ خارجی با یه کیت ادامه نمیدن کل فصل رو ،مجید یه فونت شماره داره واسه همه تیم ها از اون فونت استفاده میکنه این شرکت هیچ ایده ای برای جهانی شدن نداره وگرنه میتونست واسه تیمای کشورای همسایه به جز عربستان قطر امارات که برند های بزرگ استفاده میکنن لباس تولید بکنه

این دوخت کنار لباس اونقدر زشت و پیش پا افتاده در اومده که رفتم یه دور دیگه طرح های ۳۱ تیم رو بررسی کردم. فقط تونس رو دیدم که لباسش یه تکه نبود که اونم خیلی تمیزتر اجرا کرده بود.
comment image
دوستان حق دارن ناراضی باشن. اینجا متوجه عقب ماندگی صنعت پوشاک ورزشی داخلی از برندهای روز جهان میشیم. با یه کارگاه خیاطی و یه توپ پارچه که نمیشه برند جهانی شد.

از پوما و آدیداس رسیدیم به مجید. جام جهانی ۲۰۲۶ با یوسف جامه.

بخداادم شرمش میگیره من تابستون برای تیم محلمون دوتاطرح زدم دادم تولیدی دوخت بمراتب ازاین بهتروشیک تربود!من موندم تواین مملکت ۹۰میلیون نفری هیچ کسی پیدانیست یقه این ادماروبگیره که باتصمیمات احمقانه وبدوی شون که نشات گرفته ازشخصیت فرومایه شونه بگیره تااینطورباابروی ملی مابازی نکنن!چراهیچ کسی پیدانمیشه بپرسه درچه سازوکاری وبراساس کدام معیاریه تولیدی این لباس بچگانه واحمقانه روبرای یه تیم ملی تولیدمیکنه که بااون برن توی یه اوردگاه جهانی درکنار۳۱تیم دیگه که ازامریکاوآلمان تاکشورهایی ازشاخ افریقا برای این نشانی که چشم میلیاردهاانسان بهشه وبه سلیقه وعقل وشعورمابخندن!این بدوی ترین طرحی بودکه دراین سالهای اخیرورقامت یک تیم ملی میبینم ازهرلحاظی که نگاه کنیم این لباس عقب مانده وبنجله ازطراحی که انگاربرای بچه های یک کودکستان شده تادوخت عصرپارینه سنگی ویقه های دمده تا مدل وارگونومی بدنی تاپارچه ساده ارزان قیمتی که استفاده شده!بطورکلی اگه اراده ای باشه میشه عوامل این سهل انگاری رودادگاهی کردچراکه باآبروواعتباریک ملت کهنسال بازی شده!شایدبرای عوام قابل درک نباشه امابرای کسانی که دراین حرفه دستی درآتش دارندقابل درکه که چقداین کیت مبتدیانه وجهان سومیه!من اگربازیکن تیم ملی بودم بتنم نمیکردم همچین شاهکاری رو!فقط میتونم بگم متاسفم برای اول خودمون بعدفدراسیونی که معلوم نیست دیگه بایدچکارکنه تابخوایم گورشوگم کنه ومحوشه ازصحنه ورزش ایران والبته مجیدساعدی فری که ادعاداره برندش یک برندجهانیه!آقای ساعدی فرادمای فدراسیون کلکسیونی ازاحمقها هستند!دلت برای برندت نمیسوزه که قراره بااین کیت درکناربرندهای بزرگ دنیاعرض اندام کنه!!! افسوس ازایرانی که دست کوتوله هااسیرشده وهرروزدرحال کوچک شدنه وماعین خیالمون نیست!افسوس وصدافسوس…

متاسفانه درکمال تاسف شاهدیم که حتی رسانه هایی چون شما تیم کیتزهم چنین منفعلانه وشایدهم بدلیل عافیت طلبی خاصی چشم روی این فاجعه بستین وهیچ نظری نمیدید!شایداگه ۸سال پیش بودمیشداغماض کرداماامروزبواسطه رشدوتوسعه صنعت مدوتکنولوژی های مدرنی که برای طراحی وچاپ ودوخت لباسهای ورزشی وجودداره وهرروزشاهدپیشرفتهایی دراین مقوله هستیم که بجرات میشه بااون باتوجه به پیشینه هنری ایرانیان سرامدجهان بودودست به ایجادطرحهای خلاقانه وهنری بود!دراتفاقی باورنکردنی امروزودرسال۲۰۲۲شاهدمعرفی چنین طرح ابلهانه وبنجل وبی هویتی هستیم که نه تنها معرف هیچ المانی ارتمدن ده هزارساله ماراون بچشم نمیخوره بلکه بمانندلباس کاراکترهای انیمیشنی کودکانه مثلا نمادیوزپلنگ آسیایی که مدتها باعکس برادرآفریقاییش درروی پیراهن ملی نقش بسته بود رونمایش میدیم برای حفظ نسل اون حال اینکه هیچ سازوکاری تعریف نشده برای حفظ نسلش وفقط این وسط فوتبال بمانندیک دلقک درحال خوش رقصیه!چراکه به این بهانه ابلهانه دیگه قرارنیست کمی فکرکنه وچالشی ایجادبشه برای یک ایده مناسب تر!نتیجه کارمیشه یک پیراهن که بیشترشبیه به زیرپیراهنه باتعدادی لکه محو درآستین بایک یقه آخوندی باپارچه ای بمراتب کم کیفیت ترازهرمدل خارجی!تنها بیک دلیل حمایت ازصنعت داخلی!حمایتی ازجنس خودروسازی ایران که بااین منطق احمقانه تبدیل شدیم به قربانگاه تصادفات ومرگ میرناشی ازآن که اون هم باشعارحمایت ازصنعت داخلیه باازبین رفتن کلی انسان دراین۴دهه شوم…القصه!تامادانی که احمقهابراین سرزمین فران میدن آش همین آشه وکاسه هم همینیه که این آش دوغ بی مایه توشه…ازماست که برماست

یه آبروریزی بود این پیراهن. این همه امید داریم برای رونمایی از لباس تورنومنتی که هر ۴ سال برگزار میشه و فقط ۳۲ تیم میتونن توش بازی کنن، بعدش با دیدن این پیراهن همش خاکستر میشه. نمیدونم کی اینقدر بی آبرو و بی اعتبار شدیم که این فاجعه رو مجبوریم بپوشیم. نمیدونم بیننده های تلویزیون چه تصوری درباره ایران پیدا میکنن و اصلا نمیخوام بهش فکر کنم. عذاب آوره. کشوری با این میزان سابقه هنری نباید لباس تیم ملی فوتبالش اینقدر نامتوازن باشه. سخت میتونم کلمه ای برای توصیف این پیراهن پیدا کنم. فقط میشه گفت کسی که این طرح رو داده بویی از هنر نبرده.

با سلام من اولین نفری بودم که این کیت رو برای شما ارسال کردم به نظر من از طرح کیت مضحکتر این مراسم به اصطلاح رونمایی از لباس تیم ملی بود یعنی یک سیرک به تمام معنا تنها چیزی که نمایش ندادن لباس تیم ملی بود نه جزییات لباس اول و نه خبری از لباس دوم و لباس دوروازه بان بود بدتر از همه هم اون لباس های جام های قبلی بود