نگاهی به پروژه توسعه و بازسازی سانتیاگو برنابئو

توسط

تیم کیتز – باشگاه رئال مادرید اسپانیا یک سال قبل پروژه بازسازی و مدرنیزه کردن استادیوم خانگی خود سانتیاگو برنابئو را آغاز کرد که نگاهی به جزئیات آن خواهیم داشت.

این پروژه ابتدا قرار بود تابستان سال ۲۰۱۷ آغاز شود که با حدود دو سال تاخیر در سال ۲۰۱۹ با اعتباری بالغ بر ۵۲۵ میلیون یورو کلید خورد. پروژه توسعه سانتیاگو برنابئو شامل افزایش ظرفیت تماشاگران نمی شود و همان تعداد سابق یعنی ۸۱ هزار صندلی در ورزشگاه نوسازی شده میزبان هواداران رئال مادرید خواهد بود.

از تغییرات قابل توجه استادیوم باید به افزایش ۱۰ تا ۱۲ متری ارتفاع سازه ورزشگاه و همچنین اضافه شدن سقف و اجرای نمای جدید و مدرن آن اشاره کرد.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته این فرایند احتمالا به مدت ۳ سال و نیم به طول می انجامد و در سال ۲۰۲۳ تکمیل خواهد شد. شاید عمده ترین دلیل طولانی بودن مدت پروژه، عدم انتخاب استادیوم جایگزین و برگزاری همزمان بازی های رئال در همین ورزشگاه است که اجرای مراحل پروژه را پیچیده و دشوار می کند.

سقف استادیوم به وسیله جک های هیدرولیک و به فراخور رویداد در حال برگزاری باز و بسته خواهد شد. چند رستوران، یک مرکز خرید، یک هتل و همچنین چندین اتاق با منظره زمین بازی از جمله مواردی است که در قالب این پروژه به استادیوم افزوده خواهد شد.

یک صفحه نمایش ۳۶۰ درجه نیز گرداگرد فضای داخلی سقف را پوشش می دهد. فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید سانتیاگو برنابئو جدید را مدرن تر، راحت تر و ایمن تر توصیف کرده که آن را به بهترین استادیوم جهان تبدیل خواهد کرد.

خوشا شیراز و “خطِ” بی مثالش!

 

زمین اختصاصی رونالدو به مناسبت شکستن رکورد علی دایی + کفشی با طرح شیشه شکسته همسایه!

تیم کیتز – رونالدو با به ثمر رساندن دو گل مقابل ایرلند با ۱۱۱ گل سرانجام از رکورد ۱۰۹ گل ملی علی دایی عبور کرد و به صدرنشینی ۱۵ ساله شهریار فوتبال ایران در فهرست برترین گلزنان ملی تاریخ پایان داد. کمپانی نایک به همین مناسبت یک زمین بازی با طراحی اختصاصی ستاره پرتغالی در … ادامه مطلب زمین اختصاصی رونالدو به مناسبت شکستن رکورد علی دایی + کفشی با طرح شیشه شکسته همسایه!

الیجنت استادیوم، پروژه ۱.۸ میلیارد دلاری در لاس وگاس

تیم کیتز – پروژه ساخت استادیوم مدرن الیجنت واقع در شهر لاس وگاس ایالات متحده چندی پیش با افتتاح این ورزشگاه در مدت کمتر از سه سال کامل شد. حق امتیاز نامگذاری این استادیوم به عنوان محل مسابقات تیم فوتبال آمریکایی لاس وگاس ریدرز به مدت ۳۰ سال به خطوط هوایی ارزان قیمت Allegiant Air … ادامه مطلب الیجنت استادیوم، پروژه ۱.۸ میلیارد دلاری در لاس وگاس

لباس چهارم رئال مادرید ۲۰۲۴-۲۰۲۳ | Adidas Y-3 Real Madrid x Yamamoto

تیم کیتز – لباس چهارم رئال مادرید برای فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ با همکاری آدیداس و یوجی یاماموتو تحت برندینگ Y-3 رونمایی شد. پیراهن جدید در زمینه به رنگ بنفش همراه با سایه تک رنگ گل رز در دو گوشه بالا و پایین پیراهن ارائه شده است. لوگوی Y-3 که در این لباس جایگزین لوگوی آدیداس شده … ادامه مطلب لباس چهارم رئال مادرید ۲۰۲۴-۲۰۲۳ | Adidas Y-3 Real Madrid x Yamamoto

بازگشت رئال به لباس فصل گذشته

تیم کیتز – رئال مادرید در دیدار برابر والنسیا مجبور به استفاده از لباس دوم فصل قبل خود شد. رئالی ها در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ سه لباس از آدیداس دریافت کرده اند که لباس اول سفید و لباس های دوم و سوم یکی سرمه ای تیره و دیگری نیز مشکی است. با توجه به ترکیب پیراهن … ادامه مطلب بازگشت رئال به لباس فصل گذشته

لباس رئال مادرید ۲۰۲۵-۲۰۲۴ (تصویر اولیه)

تیم کیتز – اولین تصاویر غیر رسمی از لباس رئال مادرید برای فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ که از سوی آدیداس عرضه خواهد شد منتشر شد. پیراهن اول جدید در زمینه سفید همراه با یک پترن بی رنگ پیچازی که در نسخه اصلی لباس احتمالا در بافت پارچه اعمال خواهد شد ارائه شده است. جزئیات مشکی در قالب … ادامه مطلب لباس رئال مادرید ۲۰۲۵-۲۰۲۴ (تصویر اولیه)

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها