مورد عجیب لباس کانادا؛ وقتی نایک همسایه شمالی را گردن نمی گیرد!

توسط

تیم کیتز – لباس تیم ملی کانادا در جام جهانی ۲۰۲۲ علاوه بر سادگی حاد نکاتی را در دل خود دارد.

کانادا یکی از ۱۳ تیم تحت پوشش نایک در جام جهانی ۲۰۲۲ است، اما از جهاتی نسبت به ۱۲ تیم دیگر این برند آمریکایی مورد تبعیض قرار گرفته است. عدم ارائه لباس جدید برای جام جهانی و همچنین استفاده از طرح آماده مواردی بود که پیش از این به آن اشاره شد، اما برخی جزئیات لباس کانادا نیز با دیگر تیم های نایک متفاوت است.

اولین موردی که روی لباس کانادا جلب توجه می کند اندازه کوچک لوگوی نایک است، در حالی که در لباس سایر تیم ها این لوگو ابعادی به نسبت بزرگ تر دارد. از طرفی کانادا تنها تیم تحت پوشش نایک است که لوگوی فدراسیون روی لباس به شکل حرارتی(سیلیکونی، فومی) نیست و به صورت گلدوزی است.


اعتراض آدیداسی به کم کاری نایک برای کانادا

(۸ مهر ۱۴۰۱) جاناتان دیوید بازیکن تیم ملی کانادا با اقدامی نمادین اعتراض خود را نسبت به عدم ارائه لباس جدید از سوی نایک برای این تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ ابراز کرد.

مهاجم کانادایی پس از گلزنی در دیدار دوستانه مقابل قطر در هنگام شادی گل دست راست خود را بر روی لوگوی نایک قرار داد تا به این شکل اعتراض خود را به کم کاری برند آمریکایی در قبال تیم ملی کانادا نشان دهد. نکته ای که اقدام اعتراضی دیوید را برجسته تر می کرد لوگوی آدیداس روی دستکش او بود.

کانادا پس از ۳۶ سال برای دومین بار در تاریخ خود به رقابت های جام جهانی فوتبال صعود کرده و حداقل انتظار بازیکنان و هواداران این تیم از نایک ارائه لباسی جدید مصادف با این دستاورد چشمگیر برای فوتبال کانادا بود.

این در حالی است که همان لباس قدیمی نیز بسیار ساده و از بین طرح های آماده نایک انتخاب شده و فاقد هرگونه المان مربوط به کشور کانادا در طراحی است. نکته ای که در لباس ماقبل آن از سوی نایک به آن توجه ویژه ای شده بود و چه بسا اگر بنا به انتخاب طرح قدیمی بود، لباس قدیمی تر شایستگی بیشتری داشت.

لباس کانادا سال ۲۰۲۰ (برای مشاهده تصاویر بیشتر روی تصویر کلیک کنید)

لباس کانادا برای کوپا آمریکا ۲۰۲۴؛ باز هم لوگوی متفاوت نایک

تیم کیتز – لباس اول و دوم تیم ملی کانادا برای سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ و حضور در کوپا آمریکا ۲۰۲۴ توسط نایک رونمایی شد. پیراهن اول جدید در زمینه به رنگ قرمز همراه با آستین های قرمز تیره ارائه شده است. نیمه راست یقه به رنگ سفید کار شده و نوار لبه آستین نیز … ادامه مطلب لباس کانادا برای کوپا آمریکا ۲۰۲۴؛ باز هم لوگوی متفاوت نایک

لباس های جام جهانی زنان ۲۰۲۳ – سوئیس اضافه شد

تیم کیتز - لباس اول تیم ملی سوئیس برای جام جهانی ۲۰۲۳ زنان توسط پوما رونمایی شد. در طراحی لباس جدید سوئیس طبیعت کوهستانی این کشور مورد توجه قرار گرفته است. لباس اول سوئیس برای جام جهانی زنان ۲۰۲۳ (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) لباس تیم های ملی آفریقای جنوبی و دانمارک برای جام جهانی ۲۰۲۳ زنان … ادامه مطلب لباس های جام جهانی زنان ۲۰۲۳ – سوئیس اضافه شد

لباس کانادا برای جام جهانی ۲۰۲۲؛ بدون لباس جدید!

تیم کیتز – لباس اول، دوم و سوم تیم ملی کانادا برای سال ۲۰۲۱ توسط نایک رونمایی شد. (این لباس بدون تغییر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز مورد استفاده قرار می گیرد) لباس اول با طرح بسیار ساده از بین لباس های تیمی آماده نایک سری VaporKnit III در زمینه یکدست به رنگ قرمز، … ادامه مطلب لباس کانادا برای جام جهانی ۲۰۲۲؛ بدون لباس جدید!

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کانسپت جالب تیم ملی کانادا :
comment image