ترکیب برزیلی با یک تغییر حساب نشده

توسط

تیم کیتز – نفت مسجدسلیمان با چند تغییر اساسی در لباس خود در دیدار هفته بیست و یکم لیگ برتر مقابل پرسپولیس صف آرایی کرد.

تغییر اول مربوط به طرح پیراهن نفت MIS بود، جایی که دقیقا بر خلاف نسخه قبلی این بار پترن چوقا در در پشت شانه و همچنین محدوده آستین ها نقش بسته بود. این در حالی است که در آخرین لباس نفت طرح چوقا فقط در قسمت جلوی پیراهن دیده می شد.

البته به طور واضح جابجایی پترن از جلو به پشت پیراهن اقدام حساب شده ای نبود، چرا که در برخی پیراهن های دارای شماره دو رقمی اضافه کردن قاب زرد رنگ به شاکله پترن مشکی رنگ چوقا لطمه وارد کرده بود.

لباس نفت مسجدسلیمان در حالی با این تغییر مواجه شده که در طراحی لباس ها برای اجرای جزئیات گرافیکی عموما تمرکز بر قسمت جلوی پیراهن است و پشت پیراهن به سبب درج شماره و نام بازیکن(یا اسپانسر) با محدودیت هایی در طراحی مواجه است.

مورد دیگر لباس نفت مسجدسلیمان در بازی با پرسپولیس استفاده از جوراب سفید به جای آبی و تغییر ترکیب کلی لباس به فرمت برزیلی بود و این برای اولین بار در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ است که نفت MIS را به این شکل می بینیم. البته این ترکیب رنگی فصل گذشته هم در سه مسابقه بر تن بازیکنان نفت مسجدسلیمان دیده شده بود.


یکسان سازی لباس اول و دوم نفت MIS در هفته چهاردهم

(۱۲ دی ۱۴۰۱) طرح لباس زرد نفت مسجدسلیمان هم با یک تغییر مشابه لباس سفید این تیم در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ شد.

این تغییر شامل بزرگ تر شدن پترن سیاه رنگ چوقا در قسمت جلوی پیراهن و محو شدگی خطوط پایین آن در زمینه و همچنین تغییر برش آستین می شود. این طرح از ابتدای فصل برای لباس سفید مسجدسلیمانی ها استفاده شده بود.

نفت MIS پیش از این طرحی از چوقا با بافت متراکم تر که فصل گذشته به آن رسید را روی لباس زرد خود می دید، با این تفاوت که فصل قبل یقه پیراهن گرد بود و در فصل جدید به شکل هفتی در آمد و حالا یک بار دیگر با تغییر طرح لباس یقه مجددا به صورت گرد اجرا شده است.


(۲۹ مرداد ۱۴۰۱) لباس اول نفت مسجدسلیمان برای فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با تغییری جزئی نسبت به فصل قبل از هفته دوم مورد استفاده قرار گرفت.

پیراهن جدید در زمینه عمدتا سفید همراه با طرح مشکی رنگ چوقا در محدوده بالای پیراهن ارائه شده است. اندازه پترن نسبت به لباس قبلی بزرگ تر شده که به نظر می رسد این تغییر با هدف قرار گرفتن لوگوی تولید کننده در محدوده تک رنگ و قابل دید انجام گرفته است.

نفت مسجدسلیمان در دیدار مقابل هوادار این پیراهن را با شورت و جوراب سفید ست کرد. نفتی ها در اولین بازی فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ همان لباسی که در هفته های پایانی فصل گذشته از آن استفاده می کردند را بر تن داشتند.

نفت MIS یکدست زرد، فقط مقابل استقلال

 

تیم هایی که لباس اول و دوم شان مشخص نیست

تیم کیتز – طبق روال رایج، انتخاب یک رنگ شاخص به عنوان هویت لباس اول هر تیم امری بدیهی به نظر می رسد، موضوعی که ظاهرا در بین چند باشگاه لیگ برتری چندان مورد تاکید نیست. ذوب آهن در ۹ بازی خانگی خود ۵ بار با لباس سفید و ۴ بار با لباس سبز به … ادامه مطلب تیم هایی که لباس اول و دوم شان مشخص نیست

تغییر نابهنگام در مسجدسلیمان؛ لباس نیم فصل سوم!

تیم کیتز – نفت مسجدسلیمان لباس تازه ای را برای مسابقه با تراکتور از هفته بیست و پنجم لیگ تدارک دیده است. لباس جدید از نظر طرح شبیه به نسخه های قبلی از آل اشپورت و یوسف جامه است و فرق عمده آن(در نسخه زرد) تغییر رنگ نقوش چوقا از آبی به مشکی و همچنین … ادامه مطلب تغییر نابهنگام در مسجدسلیمان؛ لباس نیم فصل سوم!

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
6 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خوب می‌باشد

تیم کیتز چرا استقلال از ترکیب لباس ابی و ش.جوراب سفید استفاده نکرد؟
یعنی واقعا یه بار به فکر تماشگرا بیننده ها و تیم داوری بودن که با دید راحت تری دیده بشه
یا عدم وجود تیمهایی که لباس اول اونا ابی و تیره باشه برای صرفه جویی پیراهن اول از سوی یوسف جامه صورت گرفته؟
🙏

تیم کیتز چطور میشه (تبلیغات) که همیشه یک معضل بصری بحساب میاد رو به گونه ای استفاده کنیم که هم جای خالی به طور مثال لباس هارو پر کنه و هم نظم و زیبایی اثر هنری رو از بین نبره؟
ایا باز طراحی بعضی لوگو ها و فونت ها و یک رنگ کردن اسپانسر با رنگ تکمیلی لباس راه حل مناسبه؟!

سپاس

سلام
تیم کیتز ، پرسپولیس از جوراب های باقیمانده در انبار آل اشپورت که اختلاف رنگ با کیت اصلی داشتن استفاده کرد به این موضوع اشاره نمیکنید؟